24 March 2007

NEOfascism is Good!

Sofia Nerbrand skriver i SvD;

"Lite förläget kommer jag på mig själv med att ha synpunkter på hur mycket alla andra jobbar. Det inte min angelägenhet. Men så påminns jag om hur verkligheten ser ut - vi har ju gemensam ekonomi."


"Om de som lever bakom gardinerna rullar tummarna eller tillhör de många onödigt sjukskrivna så behöver de inte ta den fulla konsekvensen av detta. De gör det på min bekostnad - jag får försörja dem. Eftersom långt över hälften av vad jag och alla andra tjänar går in på det allmänna kontot, så har jag rätt att svinga mina moraliska pekpinnar."


Jag håller med!

Själv har jag har alltid varit för barnarbete och tycker att man borde avliva äldre när de tjänat ut som arbetskraft. Sen hade nazisterna inte helt fel i att avlägsna psykiskt sjuka, genetiskt defekta och handikappade som bara förstör genpoolen och inte producerar något.

Och vem vill vara sambo med någon sjuk eller handikappad, anyway?

"Att arbeta är först och främst att skapa. Skapa något särskilt för sig själv eller något som andra människor uppskattar och betalar för. Jobbet skapar också arbetsglädje och sammanhang."

Som t ex fascistisk nyliberal propaganda som ju är något man kan med gott samvete skriva och vissa uppskattar och betalar väldigt bra för, som oljebolag, svensk näringsliv och diverse neokonservativa amerikanska thinktanks.

"Men problemet med att gå på sjukpenning eller A-kassa är väl inte att man betalar mindre skatt, utan att man inte skapar något?"

Nej, går man på bidrag kan man inte skapa något. Så slopa sjukbidrag, startaeget bidrag, studiebidrag, företagsbidrag, EU-stöd och förbjud barnbidrag, bostadsbidrag, a-kassa och socialbidrag! Och frilansare, konstnärer eller musiker som går eller gått på a-kassa har ju aldrig ha skapat något...

"De önskar sig ett starkare "socialt" Frankrike och Europa och sätter sin tillit i ännu högre grad till staten. Det vill säga en ännu större gemensam ekonomi, där mitt blir ditt."

Ja fy fan för ekonomisk rättvisa!

Vi ska ju alla leva i konkurrens med varandra och om inte vissa tigger på gatan och letar letar tomflskor i soptunnor medan andra susar förbi i limousine med ett glas champagne i handen så finns ju ingen motivation att klättra i hierarkin och då störtar ju samhället samman!

"Vi måste tvärtom göra oss mindre direkt ekonomiskt beroende av varandra.

Därför har jag sagt upp min relation med mina äldre sjuka improduktiva släktingar eftersom jag finner deras liv moraliskt förkastligt där de går omkring och parasiterar på samhället.

"Jag skulle hellre resa genom ett levande landskap, fullt av goda grannar snarare än missunnsamma sambor."

Att vara sambo är faktiskt skitjobbigt! Man måste ta så mycket "hänsyn" och låtsas bry sig och sånt löjligt jag inte förstår varför JAG måste göra. Det är inte så att jag själv alls är missundsam eller girig på något sätt när jag vill förbjuda sjukpensionärer, jag vill bara ha mer pengar själv så jag själv blir lyckligare och gärna genom att ta pengar från sjuka, arbetslösa, barn och gamla - för att det finns inget som får mig att må så bra som att se andra lida!

SvD om konsten gör oss till sämre människor;

"Parat med diskussionerna av konstens framgångar vid rehabilitering av fångar och psykiskt sjuka leder detta till den lika svindlande som skrämmande tanken att kulturlivet överlag kan betraktas som en arena för samhällets olycksbarn – de sen­sibla och världsfrånvända varelser som inte skulle ha klarat sig i en kall och rationell värld utan tillgång till fiktiva världar. Kan måhända konsten ses som de missanpassades sociala och kulturella revansch i samhället, men att detta är något vi under alla dessa år framgångsrikt lyckats dölja bakom statligt finansierade prestigeinstitutioner och tjocka sjok av teoribildningar?"

Det är dags att förbjuda konst eller alternativt strypa all offentlig finansiering till kultur som inte är kommersiell.

"Kultur" är bara självterapi för underklassen och bör betraktas som resultatet av vilket annat
sjukdomstillstånd som helst.

Och vem som helst kan ju bli "kulturell" med lite övning, titta bara på "Let´s Dance" eller "Idol" det är bra demokratisk kultur det!

Vi borde göra Bert Karlsson till kuturminister så vi får någon ordning på det svenska kulturlivet!