01 October 2007

Beggars Deserve Worse Than What They Get

Jag skulle gå och köpa en Bottega Veneta jacka i dag (Leonardo di Caprio i Aviator ;) och kunde knappt gå en meter utan att nån alkoholstinkande skäggig hippe börjar antasta mig.

Jag börjar bli j-ligt trött på alla förbannade uteliggare och tiggare som har börjat dyka upp var man än ska gå nu för tiden.

Jag funderade på att själv skriva om fenomenet men jag hittade en (objektivistisk) själsfrände som formulerat min avsky för dessa äckliga parasiter mycket bättre än jag, i mitt upprörda tillstånd, kunde;


Beggars Deserve Worse Than What They Get

"I have utter disdain for beggars. If I could think of more appropriate words to describe the true depths of spite I have for those creatures, I would use them.
My hatred for beggars is so great that sometimes in my utter contempt for them I wish to throw them a dime or two to demonstrate their worth to me and to this world – but then I stop myself because even a dime is too generous and too precious.
In fact, even a momentary pause to contemplate the act of giving them anything is enough generosity already. Furthermore, it would be an insult to the sanctity and value of money, and to the virtue of producers that produce the money to hurl it at a beggar even if it is out of spite."