05 December 2007

Nyliberal is Good!

Jag läste som vanligt nyliberalen Johan Norbergs nyliberala blogg om "Jonssonaffären" när jag såg något som fick mig att tappa min nyliberala haka;

"Såvitt jag kan se har däremot inte en enda person från vänster skrivit en enda rad om mitt svar till Jonsson - om man inte räknar Kurt G Rantzén, en parodi på en liberal blogg gjord av någon vänsternisse som faktiskt lyckas vara riktigt kul på ett sätt - i olika diskussionforum får han ofta andra vänster- debattörer att tro att han är en verklig liberal, vilket säger allt om deras förutfattade meningar om vad vi tycker. (Någon borde faktiskt dokumentera hur ofta det händer och sammanställa.)"


Herregud, finns det vänsterdebattörer som utger sig för att vara verkliga nyliberaler?! Det var det nesligaste tilltag jag någonsin varit med om!

(Hmm, det här påminner om något...)


Dn1 Dn2 SvD SvD2 louisp ingerö $vensson