30 November 2007

Lite Fascism är Nyttigt!

Johan Croneman beklagar sig över det "hårdnande samhällsklimatet" i en kommentar i DN;

Klimatet hårdnar

"Det har blivit kallt som fan, det snöar och slaskar kring nollstrecket, och det bor en uteliggare i min trappuppgång. Dagens eko rapporterade i går om nya alarmerande siffror, allt fler unga uteliggare, allt fler invandrare utan tak över huvudet."

Jag har skrivit om dessa parasiter tidigare och kände mig manad att skicka in en replik till den där untermensch-romantikern Johan Croneman när jag såg att Märta Myrstener redan gjort det;

Pekka-Eric hade säkert hållit med mig...
"...jag vet inte om jag är satanist utan att veta om det eller något, men jag tycker att det är helt okej att träffa lite hemlösa ibland."

"Oj, herregud, de är hemlösa, de mår dåligt och knarkar och sover i en port, det måste fixas", det är väldigt väl ment att reagera så, och säkert rätt, jag vet inte. Men klingar det inte lite... förmätet?


Märta, du är nog lite objektivist och randian utan att veta om det, och även jag får väl erkänna att uteliggare kanske kan vara nyttiga till nånting, som t ex varningsskyltar för folk som inte har några ambitioner eller de kan ju fungera som cykelställ eller nåt. För att hjälpa dessa parasiter kommer ju inte på fråga.

(Och sen kan man ju faktiskt tjäna pengar på dom! Köp, köp, köp!!)