05 November 2007

Al Qaeda i Irak

Ali: - Fan, vi måste göra nåt åt dom här jävla amerikanerna, nu sköt dom min bror och hela hans familj bara för hans bromsar inte funkade i checkpointen, han försökte skrika till dom men dom kan ju inte ens språket.

Hussein: - Ja, det det är för jävligt men vi kan vi göra? Vi är ju bara tre och har inte ens en pistol.

Jahlil: - Jag känner en kille som jag köpt cigaretter av från KBR som hade en massa gamla kalashnikovs att sälja.

Ali: - Men amerikanerna kör ju omkring i pansarbilar och har skottsäkra västar så vi kommer ju inte komma långt med några kulsprutor.

Jahlil: - Nä det är klart....hmmmm Men vi kan kanske skrämma skiten ur dom så dom sticker hem?

Hussein: - Hur menar du?

Jahlil: - Jo, vi kan ju köpa såna skidmasker som polisen har och måla en svart flagga där det står nåt som t ex "Irakiska Befrielse Fronten" på och hugga huvet av nån och filma det! Som dom gör i Saudi Arabien.

Hussein: - Ja, det är ju en bra idé men jag vill inte hugga huvet av nån, det är äckligt!

Jahlil: - Nä jag vet, jag känner inte riktigt för det i heller..

Hussein: - Men det finns en snubbe jag känner som brukade jobba som bödel i Saudi Arabien, han kan kanske göra det? Han bor här i närheten.

Ali: - Ok, då är vi fyra. Men jag tror det redan är nån som kallar sig "Irakiska Befrielse Fronten" vi får kalla oss nåt annat. Hmmmmm.. Jag vet, "Al Qaeda i Irak"!

Jahlil & Hussein: - Det är bra! Mycket bättre t o m!!

--- Efteråt ---

Jahlil: Fan, DET var äcklig!

Hussein: - Ja, men det är rätt åt dom jävlarna, och vi får inte vara blödiga om vi ska vinna det här.

Hussein: - Cykla igång batteriet till TVn! Kolla in CNN eller nåt sånt.


Ali: - Wow, vi är överallt! CNN, FOX, NBC! Fetbra!

Jahlil: - Tjohoo! - Det funkade! Vad säger dom? Jag kan inte engelska.

Hussein: - Dom säger att Bush fördömer det fruktansvärda illdådet och ska skicka fler trupper. Och att invasionen av Irak var berättigad eftersom
Saddams samröre med Al Qaeda nu har bevisats.

Ali: - Skit också, vi får prova nåt annat...
---

(Och Al Qaeda finns tydligen i Lund också)

SvD Dn