07 November 2007

Elitism is Good!

Parasites Perish As They Should
"Atlas Shrugged is a celebration of life and happiness. Justice is unrelenting. Creative individuals and undeviating purpose and rationality achieve joy and fulfillment. Parasites who persistently avoid either purpose or reason perish as they should." Alan Greenspan

Metro: Var fjärde minister medlem i elitsällskap

"Slutna sällskap som Rotary och Frimurarna kan fungera som en kontaktyta för personer i makteliten. Frågan om det utgör ett demokratiskt bekymmer beror på hur kontakterna utnyttjas."

Expressen 070514 Dåligt sällskap :"Föreställ er att det avslöjades att en minister, en domare eller en riksdagsledamot är medlem i en förening som inte tillåter judar eller homosexuella att bli medlemmar.
Reaktionerna skulle inte dröja. Och personen skulle helt säkert tvingas avgå och be offentligt om ursäkt. Men när det handlar om föreningar där kvinnor är förbjudna att bli medlemmar ses det av många som något mer eller mindre oproblematiskt.
I dagarna har det framkommit att bland andra arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin, flera statssekreterare och en lång rad domare och jurister är medlemmar i precis sådana föreningar.

Littorin med i Sällskapet
"Själv har jag varit på Sällskapet, kommer ihåg en vinprovning som en bekant till mig tog med mig på som tack för utfört arbete.
Klubben ligger i ett pampigt hus på Blasieholmen även om inredningen inte är lika pampig. Tänk sällskapslokal för äldre gentlemen i England."

Öppet brev till Sven Otto Littorin(doc)
"Den 28 januari 2006, avgick jag från min post som ordförande för Moderata Ungdomsförbundet i Malmö, i protest mot den omfattande bidragsfusk som länge pågått i föreningen. Jag var inte längre rädd för de hot som Malmö Moderaternas ledning riktade mot mig.""Problemen som dominerat Malmö Moderaterna är mycket och de är fula. Allt ifrån hur partiledningen i Malmö försökt manipulera Malmö MUF i att rösta som de vill i provvalen, till direkta hot om att man kommer skicka ”frimurarna” på en om man ej gör som de vill, "

Systemskifte och Klimatförandring
”Ökad flexibilitet” joddlar Littorin och hans updragsgivare i Svenskt Näringsliv och Företagarna. För vem?


DN1 DN2 DN3